Синдром самозванця: що це таке і як його позбутися – Consult Business Partner

Синдром самозванця: що це таке і як його позбутися

Ви ловили себе на думці, що недостатньо компетентні в своїй справі або не відповідаєте займаній посаді? Тоді варто познайомитися з синдромом самозванця. Згідно зі статистикою, поняд 70% людей стикаються з цим поняттям в професійному житті.
Психологи кажуть, що більшість успішних людей, в той чи інший період, відчували себе самозванцями.
Пропонуємо пройти невеликий тест:
1.Чи рахуєте свій успіх справою випадку?
2.Мучить вас совість через дрібні помилки в роботі?
3.Вашу роботу може зробити будь-яка людина?
4.Обґрунтована критика змушує вас вважати себе недостатньо професіоналом?
Якщо на 3 з 4 питань відповіді позитивні – синдром самозванця вам знайом.

Цікавим є той факт, що люди, які страждають синдромом самозванця вже успішні, але не можуть це усвідомити повною мірою.
Парадокс в тому, що у непрофесіоналів недостатньо досвіду та знань, щоб оцінювати наскільки низька їх кваліфікація, тому вони дуже впевнені в собі. А люди зі знаннями та практичними навичками, усвідомлюючи свої помилки, схильні до заниженої самооцінки й часто сумніваються в своїх рішеннях. Результат: в нашому суспільстві надто багато дійсно розумних людей, які не впевнені в собі та своїх компетенціях.
Є кілька відмінних методів, які допомагають стати більш впевненим у власних силах.

Процес важливіший за результат
Психолог Керол Двек радить зосередитися на процесі навчання, а не на перегонах за результатом.
Люди з відчуттям самозванця настільки невпевнені в собі, що їм постійно потрібно доводити собі й навколишнім, власну цінність. Вони зациклюються на питанні «Як отримати найвищу оцінку в результаті?» Замість «Як можна стати краще в процесі?». Фокусуватися на саморозвиток – значить визнавати свою недосконалість, одночасно приділяючи увагу розвитку, а не постійній гонитві за доказом своїй профпридатності.

“Досить добре” – досить
При розробці деяких комп’ютерних програм фахівці спочатку знають про те, що в програмі будуть допущені незначні помилки. Ідеальний продукт не завжди кращий.
Цей принцип важливо застосовувати і в житті.

Варто перестати чекати від себе абсолютної ідеальності, а прагнути до відчуття комфорту в знаннях. Реальність така, що основну частину часу навіть самі ідеальні та геніальні люди проводять у виконанні абсолютно звичайних завдань.
Існує думка, що іноді «досить добре» – це і є секрет щастя. Варто задуматися.

Маски геть
Проблеми вирішуються в розмовах. Це стосується і стану самозванця. Спілкування – дієвий метод в цьому питанні. Як ми вже з’ясували – 70% людей колись відчували те ж, що і ви. І дізнавшись, що люди, якими ви захоплювалися переживають іноді такі ж проблеми, можна по-іншому поглянути на свої страхи. Поділіться своїми переживаннями, а з вами поділяться методами їх вирішення. Завжди можна простіше поглянути на багато речей, які турбують.

БУТИ ЧИ НЕ БУТИ. ЯК ОТРИМАТИ РЕКОМЕНДАЦІЇ?
Темі рекомендацій завжди приділяється особлива увага. Хтось вважає їх необхідними, іншим, здається, що в цьому немає особливої потреби.
Читати
ЯК ОЦІНИТИ КАНДИДАТА ПІД ЧАС ІНТЕРВ’Ю?
Співбесіда це, здавалося б, найпростіше, що може бути для рекрутерів. Чи справді це так?
Читати
7 КОРИСНИХ ПОДКАСТІВ ДЛЯ РЕКРУТЕРА
Подкасти, які справді варті уваги.
Читати