У сучасному світі технологій регулярно відбуваються зміни, які впливають на всі сфери. Впроваджуються нові проекти, інноваційні рішення та нестандартні підходи до завдань. Для HR- фахівців такий розвиток подій має особливе значення, бо це сприяє появі нових завдань в підборі, так і сучасних інструментів в роботі.
1.Сучасні канали пошуку і підбору
Серед найефективніших каналів підбору фахівців сьогодні можна виділити прямий пошук кандидатів, рекрутингові агентства та пошук через соцмережі. Акцент варто зробити на платформі LinkedIn. Там, як правило, подається найбільш детальна інформація про себе, місцях роботи та тривалості, публікуються статті на теми, які цікавлять. Таким чином можна проаналізувати коротке резюме кандидата, зрозуміти чи готовий він до зміни роботи й відправити йому адресну пропозицію, орієнтовану особисто на нього. Це значно економить час пошуку та підбору, а так само знижує ймовірність помилки.
Не варто забувати про такі популярні, сьогодні серед претендентів різного віку, соціальну мережу Facebook і мессенджер Telegram. Завдяки першому варіанту можна отримати багато цінної інформації про людину й його біографію, а другий послужить відмінною платформою для особистої комунікації та всякого роду розсилок. Facebook більшою мірою дає можливість відстежити та проаналізувати інтереси претендента, його захоплення, коло спілкування й навіть, особисті якості. У даній соцмережі люди діляться моментами зі свого особистого та громадського життя, що може бути неймовірно корисним й важливим при підборі, розглядаючи кандидатуру на певну посаду. Також на теренах Facebook можна знайти різні групи, де спілкуються і обмінюються інформацією, як представники IT-сфери так і HR-фахівці в даному напрямку. Спільноти з пошуку роботи в певних напрямках, лідери думок у різних сферах, групи за інтересами – всі ці канали можуть послужити реальними джерелами гідних фахівців.
Що стосується Telegram, то там є створення чатів і тематичних груп, які можна використовувати для розміщення актуальної інформації про компанію, вакансії та заходах. HR-портали та різні платформи для спілкування, як рекрутерів, так і фахівців, що цікавлять Вас. Ці інформаційні канали можуть послужити відмінним «полем» для пошуку. Моніторинг обговорень і коментарів, відгуків та пропозицій є ефективним і часто результативним методом сучасного пошуку.
2. Акцент на репутації компанії
В епоху тотальної інформаційної доступності не тільки рекрутер може роздобути практично будь-які дані про кандидата, а й навпаки – здобувач аналогічно шукає відгуки про компанію в мережі. Рішення про співпрацю фахівець, найчастіше, приймає після того, як зрозуміє що ж за компанія пропонує роботу і який її статус серед інших. Тому важливо постійно й якісно працювати над формуванням бренду компанії, а також будувати політику комунікації, що дозволить не тільки представляти себе на належному рівні, а й підтримувати зв’язок як з партнерами, так і з кандидатами.
3. Формування правильного меседжу для кандидата
Ефективність оголошення про відкриту посаду в компанії, безпосередньо залежить правильно обраної цільової аудиторії. Якщо мова йде про роботу в IT-сферу, то варто розраховувати на аудиторію 19-30 років з широкими амбіціями і, можливо, не завжди великим досвідом роботи, але частіше за все величезним бажанням, що важливо. Для таких кандидатів, крім статусності місця роботи, має значення перспективність проекту та подача інформації про нього.
Сьогодні існує безліч нестандартних і дійсно привертаючих увагу кандидатів способів, заявити про компанію та вакансію. Завдяки соціальним мережам – це доступно, як в фінансовому плані, так і в інформаційному. Подача може бути абсолютно різноманітною – пост, слайд-шоу або відео на сторінці компанії в соціальних мережах, відео на YouTube каналі компанії та активне посилання для переходу на нього в супутніх оголошеннях на профільних сайтах.
Наприклад, коротке відео від співробітників компанії допоможе передати настрій та атмосферу в компанії, дозволить залучити персонал і створити потрібне враження. Таким чином, з мінімальними вкладеннями досягти відразу кількох цілей.
Однак, при підготовці повідомлення про вакансію потрібно розуміти, що, наприклад, відео-оголошення про вакансію на YouTube, яке здасться цікавим для молодих претендентів, може бути абсолютно нецікавим для старшого покоління фахівців.
Варто зауважити, що пошукачі, теж повинні креативно та сучасно підійти до формування свого імені в професійних колах на підготовці резюме. Наприклад, резюме в форматі відео або аудіозапису замисть звичного. Нова подача інформації допоможе виділитися з натовпу й звернути увагу на свою кандидатуру.
4.Автоматизація рекрутингового процесу
Прийом автоматизації підбору, на даному етапі, перебувати поки ще на стадії розвитку серед українських компаній, але вже зовсім скоро може значно змінити процес підбору.
Безумовно, онлайн-платформи для пошуку, розміщення вакансій і отримання відгуків потенційних кандидатів значно спрощують роботу hr. Але, коли потрібно обробити понад 200 заявок в день, дуже актуальними й незамінними стають сучасні автоматизовані системи. Вони складаються з певних алгоритмів і мають певні критерії відбору, які можна коригувати, що дає можливість більш детально підходити до питань підбору.
Дані алгоритми допоможуть рекрутерам анонімно перевіряти і кваліфікувати кандидатів на основі їх умінь і відповідного досвіду, а не віку, статі, освіти і т.п. Автоматизація виключає упереджені відносини 1 рішення.
5.Чат-боти – сучасне рішення для одвічних питань
Як правило, у кандидатів, які активно шукають роботу та розглядають безліч вакансій, питань завжди на порядок більше, ніж відповідей. І, як правило, якщо не задовольнити їх потреби в інформації – можна втратити дійсно цінних претендентів.
Сьогодні, коли створено багато реальних можливостей для ефективної роботи – чат-боти грають важливу допоміжну роль у багатьох напрямках і підбір персоналу не виняток.
Завдяки цій функції стає можливим усунути багато прогалин і налагодити якісну роботу.
Серед найголовніших переваг наступні:
- швидкі та конкретні відповіді на питання затримують увагу здобувача та мають у своєму розпорядженні його;
- наявність повної інформації сприяє ймовірності прийняттю позитивного рішення щодо вакансії;
- персоналізоване спілкування має великий ступінь впливу на кандидата;
- доступність інформації в будь-який час доби спрощує підбір і створює враження орієнтованості на інтереси кандидата.
6.Віртуальная реальність, як метод співбесіди
У деяких компаніях, все ж, прогрес вже значно ступив уперед і вони у всю використовують сучасні технології. Наприклад, проведення співбесід в режимі додаткової реальності – влаштовують віртуальні тури для кандидатів, проводять співбесіди в режимі реального часу перебуваючи кожен у зручному для себе місці.
У людини є можливість «прогулятися» по офісу, взяти участь у зустрічі або поспілкуватися з будь-яким співробітником, «приміряючи» на себе робочий день і робоче середовище максимально реалістично.
Кандидати, які бажають працювати в компаніях з таким рівнем, у свою чергу, теж більш відповідально і творчо підходять до презентації себе – демонструють свої знання та вміння на високому рівні, готують цікаві та неабиякі презентації своїх робіт, досвіду і досягнень.