Просувати бренд роботодавця потрібно постійно, адже від нього залежить загальна думка про компанію та ставлення потенційних кандидатів до неї. Саме це більшою мірою впливає на рішення здобувачів при пошуку місця роботи.
Щоб чітко розуміти як йдуть справи в компанії та в якому напрямку працювати над її іміджем варто регулярно проводити моніторинг компанії та уважно вивчати його результати. Це допоможе побудувати ефективний план аудиту компанії та підібрати потрібні інструменти для продуктивного моніторингу підприємства.
Серед найпоширеніших інструментів внутрішнього аудиту в компанії – анкетування, індивідуальне інтерв’ю, бесіда зі співробітниками, які звільняються і не тільки.
Що стосується зовнішнього аудиту, то він дає можливість зрозуміти позиціювання роботодавця та його компанії серед претендентів і пішли співробітників. Для того, щоб зрозуміти як йдуть справи в цьому питанні можна вивчити відгуки про компанії, оцінку пропозицій про роботу здобувачами, зацікавленість в компанії та її вакансії.
Далі розглянемо аспекти, за якими найефективніше можна провести внутрішній аудит бренду роботодавця в компанії.
Задоволеність колективу
Для початку, потрібно з’ясувати потреби всіх співробітників компанії та окремих підрозділів, від цього безпосередньо залежить якість роботи й успіх підприємства. Для кожного виду бізнесу – це різні люди: якщо в офісі це менеджер, то на виробництві – це працівник цеху.
Для кожного ці потреби можуть бути різними – умови роботи, атмосфера в колективі, можливість розвитку або похвала керівника.
Після визначення потреб членів команди потрібно з’ясувати рівень задоволення їх основних потреб згідно зі проаналізованими аспектами.
Атмосфера в компанії
Внутрішня атмосфера компанії впливає на формування її загального іміджу та статусності серед конкурентів. А це суттєво впливає на ступінь задоволеності колективу, їх поведінку і стиль роботи.
Важливо знати, чи поділяють працівники корпоративні цінності організації та розуміють її місію. Яка їхня оцінка загальної атмосфери в колективі, як вона впливає на робочий процес, і що колектив думає про керівництво і його взаємини з ними в цілому та індивідуально.
Внутрішня комунікація
Внутрішня комунікація – основний та найефективніший метод становлення бренду роботодавця всередині колективу. Для цього потрібно з’ясувати, які канали використовують і яким довіряють найбільше.
Також необхідно дізнатися як працюють ці канали: чи вчасно співробітники отримують інформацію, в якому обсязі та зручним способом.
Сприйняття компанії
На даному етапі потрібно з’ясувати як саме співробітники позиціонують компанію, в якій працюють – чи вважають її хорошою та вигідним місцем роботи, чи хочуть працювати на займаній посаді тривалий час, чи влаштовують їх умови, чи подобається керівництво, чи задоволені вони роботою саме в цій компанії .
Щоб отримати найбільш об’єктивні відповіді на всі питання можна попросити співробітників порівняти компанію з передбачуваними конкурентами на ринку, виділити переваги і недоліки, «зіграти» в асоціації.
Прихильність до компанії
Тут слід говорити про кадрові зміни за останній час, середній тривалості роботи фахівців в компанії та індексі лояльності.
Вимірюючи індекс лояльності потрібно попросити оцінити за шкалою від 1 до 10 ймовірність того, що співробітник рекомендуватиме компанію як варте місце роботи знайомим або друзям і з’ясувати чому оцінка саме така. І ще, важливо уточнити, що має вдосконалити компанія для того, щоб оцінка була максимально високою.
Що стосується зовнішнього аудиту, то тут можна виділити наступні прийоми, які допоможуть зрозуміти, як йдуть справи на зовнішньому фронті.
Також в цьому питанні роботу багатьох сучасних компаній значно спрощує існування маркетингових компаній. Адже вони якісно можуть провести аудит підприємства, виявити сильні та слабкі сторони, проблеми та переваги, можливості та недоліки в роботі.
Серед інструментів маркетингового аудиту організації виділяють інтерв’ю та анкетування серед споживачів, управління груповою дискусією й польові дослідження.
Але для якісного проведення аудиту необхідно зробити swot-аналіз компанії (визначення сильних і слабких сторін, можливостей і загроз), що допоможе виявити ключові проблеми в роботі підприємства і по максимум використовувати переваги.
Аналіз корпоративного сайту
Корпоративний сайт – це обличчя компанії та її керівництва при першій віртуальної зустрічі. При об’єктивному аналізі важливо зрозуміти хотіли б Ви самі відправити своє резюме на вакансію представленої компанії та працювати в ній. Потрібно подбати, щоб на сайті була максимально детальна й актуальна інформація для кандидатів, яка допоможе легко зорієнтувати та прийняти вірне рішення.
Аналіз цільової аудиторії
Для успішної побудови роботи в компанії важливо розуміти, на кого вона орієнтована – правильно й точно визначити цільову аудиторію організації та продукту, який вона виробляє.
Серед основних характеристик ЦА: стать і вік; соціальний статус; середній дохід на місяць; рід діяльності; місце проживання; проблема, яку споживач вирішує завдяки продукту; інтереси та захоплення.
Для отримання необхідної інформації та подальших досліджень використовують наступні інструменти:
- анкетування на сайті або в групах соціальних мереж;
- опитування потенційної аудиторії на сайті або в соціальних мережах компанії (внутрішнє) або на інших платформах (зовнішнє);
- опитування і дослідження, які проводяться маркетинговими агентствами.
Щоб чітко розуміти для кого працює компанія необхідно скласти портрет цільової аудиторії. Для цього використовується схема з наступними показниками:
- соціальні характеристики;
- інформація про проведення часу (профільні сайти, інтернет-магазини, форуми);
- почуття й емоції, які викликає пропозиція компанії;
- чому саме ваш товар повинен придбати клієнт, що пропонований товар дасть покупцеві.
Створення такого портрета допоможе знайти спільну мову з цільовою аудиторією та краще зрозуміти її переваги, а отже – збільшити ефективність й якість роботи всіх відділів та підприємства в цілому.
Оцінка подачі інформації про вакансії
В процесі аудиту важливо проаналізувати сайти з пошуку роботи – з’ясувати тенденції ринку, вимоги кандидатів й скласти загальну картинку ситуації. Це допоможе максимально чітко зрозуміти, що потрібно шукачам тут і як правильно подати свою інформацію, яка буде виглядати привабливіше ніж інші.
Необхідно грамотно підійти до складання інформаційних даних, доступно та зрозуміло їх подавати, орієнтуватися на потреби роботодавців та, в першу чергу, враховувати їх інтереси.
Сила соцмереж
У наш час практично кожна компанія веде акаунти в соцмережах і це дійсно ефективно. Адже це один з головних джерел інформації про компанію.
Для формування позитивного враження і довіри важливо ділиться інформацією актуальними новинами – публікувати нові вакансії, висвітлювати корпоративні івенти, анонсувати нові проекти і т.д.
Відкритість – запорука довіри!
Моніторинг всесвітньої павутини
При зовнішньому аудиті особливу увагу важливо приділити онлайн-ресурсам, де згадується про компанію. У позитивному або негативному ключі, багато інформації або вона взагалі відсутня. Важливо моніторити простори всесвітньої мережі й слідкувати де інформації не вистачає, а чого може бути навпаки – багато. Але при такому аналізі головне орієнтуватися на свого кандидата та розуміти що, де і в якій кількості йому цікаво та актуально.
Що стосується загальної картини, то важливо розуміти, що успіх і репутація компанії та її керівника, зокрема, більшою мірою залежить від співробітників! Тому, для того, щоб всі співробітники – незалежно від того працюють вони зараз або працювали кілька років тому могли та хотіли створювати вірне враження своєму місці роботи. Важливо в однаковій мірі піклується як про внутрішній, так і про зовнішній портрет компанії.