Навчання персоналу – must have для компаній, які планують займати провідни позиції в бізнесі. Сьогодні з цією тезою вже мало хто сперечається. Роботодавці тільки вибирають: чи варто функцію реалізувати всередині компанії, наймаючи штатного бізнес-тренера або краще направляти співробітників на зовнішні тренінги. Ключове завдання – розвивати персонал ефективно для бізнесу та з мінімальним відривом від робочих завдань.
Перш ніж спланувати систему навчання у 2019 році, розглянемо основні тренди, за якими буде розвиватися T & D індустрія.
1. План навчання формується HR-департаментом спільно c ТОП-менеджментом
Розвиток персоналу поступово стає завданням не тільки HR-відділу. У процес активно втягується ТОП-менеджмент компанії. Такий тандем дозволяє підібрати формат й програму навчання, які будуть працювати на досягнення реальних бізнес-завдань компанії.
2. Навчання – “бенефіт” для кращих співробітників
Можливість професійного розвитку безумовно повинна бути доступна для кожного фахівця в компанії. Разом з тим, відвідування тренінгів, профільних конференцій, курсів – перевага для дійсно результативних співробітників. Дуже важливо формувати у персонала усвідомлення цінності ресурсів, які компанія інвестує в їх навчання та розвиток. Поїздка на тренінг – вже не привід пропустити робочий день в офісі. Це завжди можливість обмінятися досвідом з колегами, вийти за межі звичного стилю мислення й дій.
3. Розвиток комунікативних навичок
Про важливість soft skills сказано в сотні статей та публікацій. Діджіталізація, можливість обміну інформацією за допомогою гаджетів, нескінченний потік даних – все це призводить сучасного співробітника до неможливості розвинути власні навички комунікацій. Часто висококласний фахівець не здатний презентувати результати своєї роботи клієнту, домовитися з колегами про командну роботу, донести керівнику цінність нової ідеї. Саме тому важливо приділити розвитку комунікативних навичок стільки ж уваги, скільки і вузькоспеціалізованим.
4. Гейміфікація в тренінгах
Інструменти Гейміфікації в навчальних активностях дають можливість вийти за звичні рамки групової роботи (дискусії, міні-групи, лекції), урізноманітнити моделі взаємодії та поведінкові реакції в групі. Бізнес гра, ментальні карти, симулятори – в залежності від цілей та завдань навчання, ці та інші прийоми допоможуть активізувати учасників, зняти напругу в змагальні й разом з тим , в комфортній атмосфері опрацювати актуальні робочі кейси.
5. Ефективність й практика замість контенту
Інтернет-технології дали можливість отримати доступ до величезного потоку інформації, в усіх галузях діяльності. З кожним днем люди все менше хочуть вчитися в офф-лайні тому, що є он-лайн. Причин безліч: зручність, немає прив’язки до часу та групи, можливість обрати контент на свій розсуд (автор, країна, формат подачі матеріалу і т.п.). А найважливіше – можливість самому оцінити, буде запропонована інформація корисною чи ні. З огляду на ці тенденції, навчання в компанії має бути побудовано так, щоб співробітники з самого початку розуміли, яку практичну цінність вони отримають по завершенні. Більше практики, менше загального контенту, оптимальна кількість інформації, можливість вже завтра застосувати отримані знання такого формату чекають від більшості тренінгів.
6. Цифровий та мобільний контент розвивається швидше, ніж будь-коли
Навчальні матеріали ще можуть поміщатися в блокнотах або презентаціях Power Point. Разом з тим, вони повинні бути легко читабельні на інших пристроях (смартфон, планшет і т.п.). Безумовно, в ході навчання не вдасться повністю піти від традиційних «підручних» інструментів навчання – фліпчарт, записні книжки, розсилка матеріалів та завдань на електронну пошту і т.п. Однак, дуже важливо дати можливість людям зберегти інформацію в іншому зручному для них форматі та повертатися до неї якомога частіше. Чи варто в еру соціальних мереж забороняти фотографувати матеріали тренінгу та ділитися ними?
Незалежно від програми та формату навчання, найцінніше, що може створити сьогодні роботодавець для своїх співробітників – прагнення й можливість постійно розвиватися. Такий підхід підтверджує готовність компанії покращувати процес взаємодії зі своєю командою, робити її більш потужною і успішною, для досягнення максимальних бізнес-результатів.